söndag 11 januari 2009

Är en ny istid nära förestående?

Efter att ha funderat kring det sk klimathotet en smula nu på morgonen så slog det mig att vi inte alls står inför en varmare värld ... utan en kallare sådan. Och det är därför man nu från etablissemangets håll så infernaliskt nerkämpar alla kättare till den "sanna" (från ekonomisk synvikel sett) läran. Att en ny istid är nära förestående avvisar man genom att käckt hävda raka motsatsen, eftersom man på så vis döljer sanningen (den sanna sanningen) bakom en lögn av det större slaget. Och då jag inte tror att vår värld inom en snar framtid kommer att bli obeboelig pga ökad temperatur, så återstår endast 2 andra alternativ: att det blir kallare, eller att ingen förändring mot hur vi har det i dag kommer att ske. Vilket av de 2 alternativen som är det rätta kan vi så klart inte veta, men då istiden nuförtiden tycks vara helt ute i kylan så väljer jag att bli en förkämpe för den. Kanske borde jag även bilda ett nytt parti: Istidspartiet. Sen gäller det bara att rekrytera lite medlemmar, då det är en bra investering för framtiden, om man vill leva gott - om jag förstått saken riktigt. Tydligen kan man som partiledare leva väldigt gott på övriga partimedlemmars allmosor?

Inga kommentarer: