onsdag 10 december 2008

Min bloggs värde



Råkade snubbla på ett nytt mätinstrument på nätet alldeles nyss där man kunde kolla upp värdet på ens blogg, så jag tänkte, varför inte? Vad har jag att förlora på saken? Det kan ju inte bli värre; min blogg är ju redan bevisligen totalt värdelös, så vem vet, kanske någon kan tycka att den - pga av en och annan välskriven mening här och där - kan vara värd ett par kronor, eller åtminstone några ören. Så jag klickade in min webadress ... och kan ni tänka er, min blogg var helt plötsligt värd 3009 kronor! Kanske låter det inte så mycket i dagens ekonomiska krissituation, men det är i vilket fall som helst bra mycket mer än de noll antal dollar den var värd bara för ett par dagar sedan. Yippie!
Noterade även att min blogg precis passerat det magiska numret 15 i antalet besökare på Bloggtoppens lista, för 3:e gången tror jag bestämt. Igår nådde den toppresulatet 17. Är nu övertygad om att den kommer att kravla sig upp mot 20 innan dagen är till ända. Det kommer att bli infernaliskt spännande. Ingen TV i kväll för mig.

6 kommentarer:

Thomas Tvivlaren sa...

Det går åt rätt håll! :)

AJ sa...

Och det är så himla kul dessutom. Kanske är det våra politikers dilemma, de har helt enkelt tappat kontakten med verkligheten, och glömt bort hur det är att ha skoj. Kanske borde de öppna sina egna bloggar och bli som alla oss andra. Kanske hade de då fått en annan syn på fildelning.

MJV sa...

ser bra ut...inte för att jag fattar hur det hela beräknas och vad det spelar för roll på det hela taget, men iaf:) om det inte är inflationen, som gör det...men den är ju rätt låg nu,så det måste vara nåt annat.

MJV sa...

...men bara för att jag är så jäkla nyfiken var jag ju tvungen att kolla själv:)

AJ sa...

Jag tror att värdet antagligen ökat pga av några hyfsat bra strukturerade meningar i mitt inlägg om Amadeus.

Thomas Tvivlaren sa...

...och som sagt, för att bygga den typen av "värde" så satsa på att få till mer länkning så att du får upp trafiken.