torsdag 5 februari 2009

Varför jag följer bloggar som Klimatbluffen?

Jag förnekar inte att världen blir varmare eller kallare, eftersom jag som lekman i ämnet inte har den ringaste aning om hur det egentligen ligger till. Jag är dock mycket väl insatt i hur vår värld fungerar på det politiska planet, och inser numera direkt när man från politikerhåll lägger ut dimridåer för folket, och det är vad man nu gör när det gäller klimatfrågan. Alla vi som läser de stora bloggarna när det gäller det sk klimathotet vet om hur detta ämne censureras å det grövsta av media. Det är så att man häpnar och nästan måste nypa sig själv i armen, för att försäkra sig om att man inte drömmer. Jag har nu för länge sedan sluta nypa mig själv, eftersom jag vet om att det inte är en dröm: censureringen av detta ämne sker på riktigt - här i Sverige, och i resten av världen.

Vår yttrandefrihet är således under attack från våra egna politiker, och av de som äger våra tidningar. Sorgligt men sant. Och vad klimathotet i slutändan handlar om är att införa nya skatter på oss alla, 6 miljarder människor, och det för ett hot som kanske inte ens finns? De flesta människor inser inte att en mycket livlig debatt pågår bland vetenskapsmän i detta ämne, en debatt som inte på långa vägar är avgjord. Tyvärr så litar folk blint på politikerna, i alla lägen, och de har nu slutat tänka efter själva. Av den anledningen så har jag börjat engagera mig lite grann i den här frågan, bla genom att lämna lite kommentarer på bloggar som Klimatbluffen, och genom att skriva egna små inlägg om saken här på min egen blogg. Låt mig slutligen tillägga att vatten är och förblir livets dryck:)

Inga kommentarer: