lördag 28 februari 2009

En promenad genom parken

I går eftermiddag så tog jag mig en liten promenad i den närbelägna parken. Det var fint väder och luften var klar och frisk. Vid en bänk, som var placerad på en fin plats där utsikten över parken var strålande, så slog jag mig ner. I bortåt en kvart satt jag där i stillhet och njöt av skådespelet framför mig: gräs, träd, fåglar och vackra vita moln som sakta rörde sig över himlen. Den friska luften var ett riktigt livselixir, och varje andetag fyllde upp mig med kraft och fick mig att bli helad från alla de småkrämpor som vi alla dras med. Finns det något bättre här i världen än ren frisk luft? Tror inte det. Och den som har tillgång till den rena friska luften, samt det rena friska vattnet, är tveklöst en mycket lyckligt lottad människa.

Inga kommentarer: