söndag 1 mars 2009

Velvet "The Queen"



Nu när jag sett alla 32 bidragen från årets tävling så tänkte jag posta videon till ett av de bidrag som floppade - åtminstone i tävlingen: Velvets "The Queen". Den här låten var den som drog igång hela kalaset i den allra första deltävlingen i Göteborg. Jag tyckte den var kass då, men har nu ändrat mig. Tänk hur man kan bära sig åt. Vad jag gillar speciellt med det här framförandet är den fantastiska, fascinerande och fantasifulla dansen. Den för tankarna till en bättre tid, Amadeus tid, när världen var bra mycket med oskuldsfull än den är idag. Och vad gäller själva låten så har jag redan på nätet lyssnat på studioinspelningen, som låter helt suverän."The Queen" är nu, enligt mig, en av hela spektaklets 5 bästa låtar. Den kommer garanterat att bli en stor hit framöver.

Inga kommentarer: