torsdag 5 mars 2009

Sol Vind och Vatten



Eftersom jag skrivit en del om sol, vind och vatten på sistone så tycktes det passande att posta Ted Gärdestads underbara sång om dessa tre gudomliga gåvor till oss alla. Hittade precis en fin live-inspelning på You Tube från 1993, och den är faktiskt riktigt bra. Den här låten är ju som vi alla säkert vet en av de vackraste svenska popsångerna någonsin. Det är dock en aning ledsamt att se Ted sjunga den här låten ... när man nu vet hur jobbigt han hade det under senare delen av sitt alltför korta och tragiska liv.

2 kommentarer:

AJ sa...

Kul kommentar Emmie. Exakt vad den har med Teds vackra sång att göra förstår jag inte. Men det var ändå roligt att du tittade förbi:)

När det sedan gäller att rösta i politiska val så har jag svårt att se vad det i slutändan kan leda till? Du förstår, det spelar idag ingen roll vem vi röstar på, eftersom våra partier idag måste dansa efter EUs pipa. De har inte längre någon reell makt. Den internationella storpolitiken är inget vi svenskar längre kan påverka? Tyvärr.

AJ sa...

Hade jag varit tvungen att välja så hade jag dock antagligen röstat på ett högeralternativ, eller Piratpartiet (eftersom de kommer med något nytt). Högersidan tycks mig nämligen vara mer måna om Sverige än vänstersidan. Och när det kommer till kritan så är vi ju faktiskt svenskar, något som vi ofta glömmer bort, vilket gör att EU kan köra med oss på det vis man gör...