måndag 2 mars 2009

Mina tips inför Melodifestivalfinalen

I brist på något vettigare att skriva om ikväll så tänkte jag nu snabbt ge er mina tips inför finalrundan av Melodifestivalen. Att vi fortfarande inväntar 3 bidrag från Andra Chansen samt Utländska-juryn kan vi strunta i: ingen av de låtarna kommer att ha med toppstriden att göra. För det handlar nu enbart om 5 låtar: favoriten Molly Sandén; Agnes; EMD; Måns; samt hårdrockarna HEAT (tror inte på Alcazar). Vi ser direkt att Agnes, Måns och EMD kommer att slåss om samma fans, vilket då medför att de tappar röster gentemot de andra två. Molly, som enda svenska låt, kommer som vi alla inser få en hel del röster från de äldre tittarna samtidigt som hon dessutom knycker många röster från popidolerna. Och det är nu vi inser att HEAT - vars låt är bättre än Poodles båda låtar - kommer att ha en verklig outsiderchans, då de är de enda hårdrockarna; och då väldigt många svenskar hatar allt som Melodifestivalen står för, så kommer man att göra allt man kan för att skicka det svenska metalbandet till Moskva. Mitt tips är därför att HEAT kommer att slåss om förstaplatsen tillsammans med Agnes och Molly. Vem som vinner? Hmmmn. Bara för några dagar sedan så var jag tvärsäker på att Molly skulle vinna, men är nu tveksam? Låt mig därför tänka på saken ett litet tag till:)

Inga kommentarer: