fredag 30 januari 2009

Garth Brooks i julklapp



Till min stora förvåning så fick jag en skiva med Garth Brooks i julklapp av en god vän. Skivan heter "No Fences" och kom ut för snart 20 år sedan. Och trots att jag, som alla andra, känner till den amerikanska country-superstjärnan så har jag aldrig, till i julas, i min ägo haft någon av hans skivor. I häftet som medföljer CDn så står det att "No Fences" av många nuförtiden räknas som ett av de bästa countryalbum som någonsin gjorts (har dessutom sålt i 20 miljoner ex). Om så är fallet kan jag inte avgöra, men att det är ett verkligt höjdaralbum är bortom all diskussion. Och på vissa av de flertaliga balladspåren så måste jag tillstå att Garth sjunger på ett så otroligt vackert vis att man häpnar. Han är tveklöst en av populärmusikens allra bästa sångare. I You Tube klippet sjunger Garth sin signaturmelodi "Friends in low places", en låt som fö ingår på "No Fences".

Inga kommentarer: