fredag 16 januari 2009

Nasa är en del av USAs krigsmaskin

Precis när jag skrivit färdigt kommentaren nedan på "Klimatbluffen" så slog det mig hur viktig den var, så jag sparade den och lägger nu upp den här på min egen blogg:
"Oj då, det verkar visst som om min lilla, och som jag trodde harmlösa kommentar, retat upp en storförnekare av rang, en av etablissemangets finaste förespråkare. Nu är det dock på det här viset, bäste Torbjörn Storförnekare, att vad Nasa pysslar med inte är allmän egendom, för precis som när det gäller all annan big business så har man vid Nasa många hemligheter, vilka man inte lämnar ut vind för våg till vem som helst - gratis. Hur vet vi det? Vi vet det för det är en del av alla framgångsrika företags princip. Man behåller så mycket man kan av ens egna tillgångar, i det här fallet forskning, för sig själv. Detta borde vi alla kontemplera innan vi blint accepterar allt som kommer från Nasa som det sanna evangeliet. Problemet när det gäller många vetenskapsmän är att de inte är insatta i hur stora företag fungerar, för om de visste det så hade de insett att man där investerar pengar i projekt för att få en avkastning, en vinst, och detta kan man inte få om man avslöjar allt man vet, och precis så är det i fallet Nasa. Vi bör även komma ihåg att Nasa är ett verktyg för USAs krigsmakt och INTE tillhör hela mänskligheten, något som 99 procent av alla människor dåraktigt tycks tro. Nasa är ett militärt organ och en del av USAs krigsmaskin. Och som vi alla vet så gäller helt andra spelregler för krigsindustrin än för övrig industri, och helt andra spelregler för forskning som kan användas i militärt syfte än för forskning i övrigt. Den som vill lita på allt som Nasa säger får naturligtvis göra så, men ta först reda på vem det är som bestämmer över organisationen, och var den får sina pengar ifrån.

Inga kommentarer: