söndag 30 november 2008

Vår hemliga sida

Idag blev jag konfronterad med den senaste faran som alla vi dataentusiaster utsätter oss för - datamaskinsidentifikationtotal, något även jag drabbas av emellanåt. En person här på nätet, som befinner sig ett tangent klick härifrån, hade stolt och glatt delgett oss en nyhet av glädjande karaktär - han hade fått tillökning i familjen. Och visst var det en alldeles förträfflig nyhet, men vad det rörde sig om var inte tillökning på det traditionella viset, utan tillökning av ett annat slag - ny datamaskin. Och visst så är alla vi grabbar mäkta stolta över våra nya gadgetar och andra redskap av olika slag. Ett nyinköpt verktyg - typ ny yxa, eller tom ny grep - blir inte sällan något som man genast blir visad av kamrater av samma kön när man besöker dem i deras bostad. Anledningen till att vi killar är på det viset är det ingen utomstående som vet, vi behåller den hemligheten för oss själva. Varför? Kanske för att det ger oss något eget och framhäver den speciella mystik som alltid varit vårt signum. Vi är inte enbart intresserade av fotboll och öl, vi har även en annan sida som endast vi känner till: en känslig, medkännande och mjukare sida, vilken endast visas upp för de invigda. Vi är i sanning det empatiska könet;)

6 kommentarer:

Thomas Tvivlaren sa...

Det var det dummaste jag hört...inte kan man väl bli så där känslosam över en hög elektronisk materia? ;)

AJ sa...

Du kan vara dig själv här på min sida Thomas, MJV har inte läst det här inlägget, så här kan vi vara oss själva - precis så mjuka och ömsinta som vi killar egentligen är:)

Thomas Tvivlaren sa...

Tack, det känns befriande!

*Kram*

AJ sa...

En kram till lilla mig? Det var snällt.
Du, förresten, det slog mig precis att man kanske borde dra igång en killgren inom Piratpartiet där man kör den mjuka kramgoa stilen? Det är så tokigt så det kanske kan funka - tänk på trädkramarna?

Thomas Tvivlaren sa...

@Aj: Nu vet jag ju inte riktigt HUR kramgo du hade tänkt dig att vi skulle vara men av de jag träffat så är det rätt mjuk stil redan. Jag själv är exempelvis som ett lamm i fårakläder. :)

AJ sa...

Jag med. Bää:)